De nieuwe start op 17 augustus

Welkom terug na een lange zomerperiode. Het schoolteam van de Nassau ziet ernaar uit iedere leerling weer gezond en wel te ontmoeten !
De laatste dagen van de vakantie worden afgeteld. Vanaf komende maandag is het "back to business". Maar al te letterlijk moet u dit niet nemen. De coronamaatregelen blijven namelijk van kracht. En hebben veel invloed op het "open karakter" van de school.

Zoals we geëindigd zijn in juli, starten we ook volgende week. Dus geen ouders in de school of op het plein. En leerlingen bij het brengen tussen 8.15 en 8.25 uur afzetten bij het hek. Met uitzondering van de ouders van nieuwe leerlingen in de groepen 1 (ORANJEBOOG). Zij mogen heel kort tussen 8.30 en 8.35 uur hun kind afzetten bij het groepslokaal (wel buiten blijven).

De eerste dagen zullen alle leerkrachten van de groepen 2 en hoger vanaf kwart over 8 de leerlingen opwachten op het schoolplein. De leerlingen lopen dus (omdat alles nieuw is) niet zelfstandig naar het lokaal, maar gaan met de juf of meester rond half 9 naar hun eigen klas.
Na een paar dagen zullen door gewenning de looproutes zo duidelijk zijn dat zelfstandig naar het lokaal gaan goed mogelijk is, maar we starten voorzichtig.......
Daarnaast vraag ik elke ouder heel sterk de eigen verantwoordelijkheid te nemen als het gaat om de landelijke regelgeving omtrent testen, wachten op de uitslag, twijfel bij hoesten of griep, quarantaineplicht enz. Er is alleen toegang tot de school als leerlingen of leerkrachten klachtenvrij zijn. En dit is een harde maatregel! De school kan niet anders.

Kortom: we gaan starten op maandag 17 augustus en kijken hoe één en ander uitpakt. U zult geregeld een update ontvangen via socialschools als er veranderingen optreden.
Tot maandag, en neem de eerste dag ruim de tijd om uw kind te brengen en te halen. Want het zal soms even rondkijken en afstemmen zijn. Een kwestie van geduld bewaren en gezond verstand gebruiken.

Met vriendelijke groeten, Cees Aandewiel.

NB: bij het verzenden van dit bericht heb ik de adresgegevens moeten gebruiken van voor de zomervakantie. Het kan dus zijn dat dit bericht niet (meer) voor u van toepassing is. Of dat het niet alle ouders bereikt. Mijn excuses daarvoor. U mag dit bericht gebruiken om het te delen met andere ouders via de groeps-app.