Weekbericht 29 september 2020

Het is boekenweek. Lezen is leuk en handig voor nu en later! Lezen wordt nog leuker als je veel oefent; veel kilometers maakt. Dat doen we op school en u helpt ons thuis ook toch? Hoe meer je (voor)leest; hoe beter het gaat. En hoe beter het gaat; hoe leuker het wordt… https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2349498-remedie-voor-gebrekkige-leesvaardigheid-basisscholen-lezen-lezen-lezen.html

Volgende week maandag, 5 oktober 2020, heeft het team een studiedag. Thema: hoe zorgen we ervoor dat de Nassauschool de kunst en cultuurschool is van Groningen met heel veel mooie en zinvolle accenten van kindgericht onderwijs waaronder talentontwikkeling en groepsdoorbrekend werken. Jammer dat we organisatorisch deze dag anders moeten indelen, want meer dan 30 volwassen personen in één ruimte mag niet. En laat het team nu uit 36 personen bestaan….. Maar creatief als we zijn, vinden we daar een passende oplossing voor. Over een paar weken kunt u een terugblik verwachten.
En vergeet het niet: maandag 5 oktober is de school daarom voor leerlingen gesloten.

En daarop aansluitend: op woensdag 21 oktober staan we als school stil bij het behalen van het cultuurprofielschool-label. Meer weten? Zie https://www.cultuurprofielscholen.nl/ Het wordt een feestmoment op het graaf Adolfplein waar u als ouder wegens coronamaatregelen helaas niet "live" bij kunt zijn, maar er wordt gedacht aan een opzetten van een livestream waardoor u op afstand toch mee kunt kijken. Er zijn gasten, muziek, een mysterieus verhaal en meer… Tijdens de viering worden er filmopnamen gemaakt die de school later zal gebruiken als promo op de website. In verband daarmee vraag ik u nadrukkelijk onderstaande link te volgen om op socialschools aan te geven hoe "vrij en open " het mag zijn voor uw kind(eren) als het gaat om herkenbaarheid bij foto's en video. Welke toestemming geeft u? https://socialschools.zendesk.com/hc/nl/articles/360027243832 .

Maandagavond 28 september werden door het kabinet een aantal veiligheidsmaatregelen aangescherpt. Voor leerlingen verandert er niets, maar voor leerkrachten en ouders wel. Alertheid op de 1.5 meter!
Daar spreken de teamleden elkaar op aan in het schoolgebouw.
Buiten het schoolplein vragen we uw medewerking en verwachten we dat u zich verantwoordelijk voelt voor de hele schoolgemeenschap. Houd afstand tot elkaar en loop niet zomaar het plein op. Alleen de ouders van de groep 1 leerlingen mogen bij de bel van 8.25 uur (als de andere leerlingen binnen zijn) kort hun kind afzetten bij het groepslokaal van de Oranjeboog. En over het algemeen verloopt dat ook nu al heel geordend en volgens afspraak. Houden zo! Voor de volledigheid hier ter informatie voor u de allernieuwste beslisboom voor kinderen van 0 tot en met groep 8.

Vorige week en zelfs vandaag nog bezochten de leerlingen uit groep 7 en 8 het Rijksmuseum in Amsterdam. Een hele beleving en een prachtige ervaring voor al die kinderen! Op school ontdekken alle leerlingen in de bovenbouw meer over de Gouden Eeuw bij het thema 'Ik, jij, wij' van TopOndernemers.
Meer info en een mooie virtuele tour door het museum via https://www.rijksmuseum.nl/nl/online-rijksmuseum-voor-families

Ondanks dat u niet op het plein terecht kunt; hebt u al gehoord van uw kind(eren) dat het speeltoestel op het plein aan de Graaf Adolf volledig is gerenoveerd? Het duurde (te) lang, maar dat ongeduld is snel weer verdwenen nu het uiteindelijk resultaat is dat het speeltoestel bij normaal gebruik weer jaren mee kan. En nu maar hopen dat hangjongeren ………

Tenslotte: namens Gonda Brinker, onze administratieve medewerker, de volgende herhaling: Willen de ouders die de "Machtiging Ouderbijdrage" nog niet hebben ingeleverd dit z.s.m. doen.
En zouden de ouders die geen gebruik maken van deze Automatische Incasso, de ouderbijdrage z.s.m. zelf willen overmaken.
Ouders/verzorgers die een brief van de Gemeente Groningen betreft vergoeding ouderbijdrage schoolfonds 2020-2021 hebben ontvangen, deze brief graag inleveren bij Gonda (werkzaam aan de Nassaulaan op di en do).

Dat is het voor deze week. De Nassau houdt de moed erin. Doet u mee?

Vriendelijke groet, Cees Aandewiel.