Klachtenregeling VCOG

Wij doen ons uiterste best om het onderwijs optimaal vorm te geven en de belangen van kinderen en ouders daarin steeds zorgvuldig te behartigen. Desondanks kan het voorkomen dat u het niet eens bent met beslissingen of gedragingen van een leerkracht, de directeur of iemand anders die aan de school is verbonden. De school gaat ervan uit dat met elkaar in gesprek gaan en samen naar een oplossing zoeken de beste manier is om eruit te komen. Als het gesprek met de leerkracht niets oplost kunt u zich tot de directeur of een andere leidinggevende van de school wenden.

Mocht het u na bovenstaande gesprekken niet lukken een probleem op school op te lossen, dan kunt u terecht bij de intermediair namens de school. U kunt in dat geval contact leggen met de MR via Social Schools. De contactpersoon van de MR zal u uitleggen hoe en waar u uw klacht kunt indienen en zal u vervolgens in contact brengen met de vertrouwenspersoon van de werkgever VCOG. De klacht wordt inhoudelijk niet met de contactpersoon besproken. Dat laatste is de taak van de vertrouwenspersoon.

De VCOG heeft voor haar scholen twee bovenschoolse vertrouwenspersonen benoemd die uw klacht door bemiddeling in de school zullen trachten op te lossen. Op de Nassauschool is, evenals op de andere scholen van de VCOG, de Klachtenregeling Primair Onderwijs van kracht. Deze regeling is opgesteld in overleg met de landelijke ouderorganisaties. De VCOG is aangesloten bij de Landelijke Klachtencommissie primair- en voortgezet onderwijs. De vertrouwenspersoon begeleidt de ouder ook bij een eventueel verdere procedure. Anonieme klachten neemt de klachtencommissie niet in behandeling, tenzij zij of het bevoegd gezag anders beslist.

Contactinformatie VCOG:
Postbus 9401
9703LP Groningen
050-5713735 of info@VCOG.nl